dinsdag 4 november 2014

De making of: Kruidenhuisjes - Herb Hostels

Hier zijn ze dan eindelijk.. De kruidenhuisjes/Herb Hostels!

Het leek mij wel leuk om in het blog te vertellen hoe nou zo'n idee tot stand komt en hoe dat is uitgewerkt.. Bij de kruidenhuisjes moest ik even diep graven, want dit idee had ik al heel lang. Ik ben ooit een foto op Pinterest tegen gekomen van een porseleinen huisje met juist de bovenzijde open... Zonder dak zeg maar! Daar moet ik iets mee dacht ik! 



Ik heb de kruidenplantjes altijd gewoon met zwarte pot op het aanrecht staan. Niet mooi dus. Ik hou van functionele producten, maar eigenlijk moet alles wel mooi zijn om te zien. Toen kwam ik op het idee om deze kruidenhuisjes te maken!

Eerst hebben we ze (lees: mijn man) van steigerhout gemaakt, maar toen werden ze veel te groot en zwaar. Dit hout is mooi fris en heeft iets grafisch... leuk! Na het uitvinden van de juiste maatvoering heeft mijn man William er ca. 10 gemaakt. Ik liep al langer met het idee om ze te beschilderen en zo ben ik gaan uitproberen! Verschillende soorten verf, verschillende patronen/tekst/keluren etc. etc. Soms was het net niet, soms was het meteen raak. Soms werd ik er helemaal gek van! 
Op een gegeven moment liet ze een tijdje op mijn vensterbank in de bijkeuken staan en na een paar dagen wist ik dan vanzelf wel of hij het wel of niet ging worden.. :-) 

Na zeker een half jaar zijn deze huisjes door de keuring gekomen: 


Ik ben er erg blij mee en enthousiast over.. Ik hoop jullie ook!

XOXO Gieta





Geen opmerkingen:

Een reactie posten