vrijdag 17 oktober 2014

Nieuw concept woningpresentatie: het Homeloving Lookbook!

Alle woningen die te koop staan worden tegenwoordig goed gepresenteerd. Mooie, ruimtelijke foto’s, overzichtelijke plattegronden, 360 gr. fotografie. Maar het kan nog beter!


Voorbeeld complete magazine: Homeloving Lookbook


Ik ben al geruime tijd werkzaam in de vastgoedbranche. De meeste van jullie weten dat niet, maar ik heb als binnendienstmedewerker, als makelaar en als woningfotograaf mijn leerzame wandeling de afgelopen jaren gemaakt.  Er is een hoop verandert de laatste jaren. De makelaardij heeft een grote ontwikkeling doorgemaakt met de komst van internet, social media en de stagnererende huizenmarkt. Daar zijn de meeste makelaars absoluut goed  mee omgegaan. Toch vind ik dat op het gebied van presentatie van woningen nog meer kan!

Tegenwoordig zien we de ontwikkeling dat het gezicht achter “het product” steeds belangrijker wordt. Men vindt het interessant om te weten wie bijvoorbeeld dat design stoeltje nou gemaakt heeft, wie dat leuke concept nou bedacht heeft of wie deze woning nou verkoopt. “The way of life” intereseert mensen. Waar kopen zij nou hun meubels, wat heeft hen bewogen bepaalde verbouwingen te laten uitvoeren, wat vind men leuk, wat doet men… Zie alle “binnenkijkers” maar in magazines en op internet die massaal voorbij komen.


Deze ontwikkeling moet ook op de woningmarkt toepast worden vind ik. The way of life, het interieur, de sfeer, de omgeving.. Alles kan veel meer en beter gepresenteerd worden. Voor bepaalde woningen is dit zeker interessant! Denk aan dat leuke winkeltje in de straat, die mooie stoel die daar zo leuk staat (waar is die gekocht?), bepaalde mooie details van de woning. De verkopers hebben vast ook wel leuke informatie over de woning te vertellen. Denk aan een grappige anekdote of de geschiedenis van de woning. Waarom zouden we dit niet delen met het geinteresseerde publiek?

Daarom heb ik het Homeloving Lookbook ontwikkelt. Een digitaal magazine met uitgebreid verslag over de woning, de bewoners en de omgeving, opgemaakt en sfeer gegeven in de styl van de woning. Geen zakelijke standaard presentatie waar de ruimtes heel goed op te zien zijn, maar de look en feel van een binnenkijker zoals in een tijdschrift. Geen technische informatie, geen plattegronden, alleen voelen/sfeer proeven.  Overige belangrijke informatie is wel bij de makelaar verkrijgbaar.



Er wordt weinig tekst gebruikt in het Lookbook. Want lees jij de aanbiedingstekst altijd aandachtig door? Het is veel leuker om foto’s te kijken en belangrijke aspecten daarbij te lezen. Een combinatie van een mooie foto met tekst daarin verwerkt om je op de pluspunten te attenderen is volgens mij de beste combinatie.

Ik hoop dat Funda deze nieuwe marketingtool ook gaat oppakken en dat woningen nog beter aan het publiek gepresenteerd kunnen worden. Woningen die dit verdienen!

Voorbeeld: Homeloving Lookbook

Ik ben er trots op!:-)
XoXo Gieta

Website: www.gieta-arendsen.com (coming soon)
E-mail: info@gieta-arendsen.com



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen