Alle woningen die te koop staan worden
tegenwoordig goed gepresenteerd. Mooie, ruimtelijke foto’s, overzichtelijke
plattegronden, 360 gr. fotografie. Maar het kan nog beter!
Voorbeeld complete magazine: Homeloving Lookbook
Ik ben al geruime tijd werkzaam
in de vastgoedbranche. De meeste van jullie weten dat niet, maar ik heb als binnendienstmedewerker, als makelaar en als
woningfotograaf mijn leerzame wandeling de afgelopen jaren gemaakt. Er is een
hoop verandert de laatste jaren. De makelaardij heeft een grote ontwikkeling
doorgemaakt met de komst van internet, social media en de stagnererende
huizenmarkt. Daar zijn de meeste makelaars absoluut goed mee omgegaan. Toch vind ik dat op het
gebied van presentatie van woningen nog meer kan!
Tegenwoordig zien we de ontwikkeling dat
het gezicht achter “het product” steeds belangrijker wordt. Men vindt het
interessant om te weten wie bijvoorbeeld dat design stoeltje nou gemaakt heeft,
wie dat leuke concept nou bedacht heeft of wie deze woning nou verkoopt. “The
way of life” intereseert mensen. Waar kopen zij nou hun meubels, wat heeft hen
bewogen bepaalde verbouwingen te laten uitvoeren, wat vind men leuk, wat doet
men… Zie alle “binnenkijkers” maar in magazines en op internet die massaal
voorbij komen.
Deze ontwikkeling moet ook op de
woningmarkt toepast worden vind ik. The way of life, het interieur, de
sfeer, de omgeving.. Alles kan veel meer en beter gepresenteerd worden. Voor
bepaalde woningen is dit zeker interessant! Denk aan dat leuke winkeltje in de
straat, die mooie stoel die daar zo leuk staat (waar is die gekocht?), bepaalde
mooie details van de woning. De verkopers hebben vast ook wel leuke informatie over
de woning te vertellen. Denk aan een grappige anekdote of de geschiedenis van
de woning. Waarom zouden we dit niet delen met het geinteresseerde publiek?
Daarom heb ik het Homeloving
Lookbook ontwikkelt. Een digitaal magazine met uitgebreid verslag over de
woning, de bewoners en de omgeving, opgemaakt en sfeer gegeven in de styl van
de woning. Geen zakelijke standaard presentatie waar de ruimtes heel goed op te
zien zijn, maar de look en feel van een binnenkijker zoals in een tijdschrift. Geen
technische informatie, geen plattegronden, alleen voelen/sfeer proeven. Overige belangrijke informatie is wel bij de
makelaar verkrijgbaar.
Er wordt weinig tekst gebruikt in het Lookbook. Want lees jij de aanbiedingstekst altijd aandachtig door? Het is veel
leuker om foto’s te kijken en belangrijke aspecten daarbij te lezen. Een
combinatie van een mooie foto met tekst daarin verwerkt om je op de pluspunten
te attenderen is volgens mij de beste combinatie.
Ik hoop dat Funda deze nieuwe
marketingtool ook gaat oppakken en dat woningen nog beter aan het publiek
gepresenteerd kunnen worden. Woningen die dit verdienen!
Voorbeeld: Homeloving Lookbook
Ik ben er trots op!:-)
XoXo Gieta
Website: www.gieta-arendsen.com (coming soon)
E-mail: info@gieta-arendsen.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten